Sök

Konkurrenten Let's deal: Tråkigt att Groupon kastar in handduken

GrouponLet's deal

Fredrik Dobber. Foto: Press

Olle Aronsson

Olle Aronsson

Medgrundare

Schibsted-ägda Let's deal blir kvar som ensam dominant på marknaden när Groupon lämnar Sverige.

På måndagen avslöjade vi att rabattsajten Groupon lägger ner sin nordiska verksamhet, där Sverige-delen ingår.

Nu kommenterar ärkerivalen Let's deals vd Fredrik Dobber nedläggningen.

"Det är så klart tråkigt att Groupon väljer att gå denna väg, framför allt för personalen. De har för oss varit en duktig konkurrent som utvecklat och inspirerat oss i fajten om den nordiska marknaden", säger han.

Groupon var när Let's deal kom in på marknaden klar Sverige-etta inom rabattsajt-segmentet. Sedan har dock den Schibsted-ägda sajten vuxit ikapp och förbi.

Under 2014 hade Let's deal en omsättning på 129 miljoner kronor med 39 miljoner i vinst.

"Vi märker att fler och fler partners väljer oss för sina produkter och tjänster då de ser att vår modell ger ett bra resultat. Vi har aldrig haft fler medlemmar eller partners som vi har nu", säger Fredrik Dobber.

Läs mer